Annons

Företagare anmäler Postnord

Hässleholm En företagare i kommunen anmäler Postnord till allmänna Reklamationsnänden (ARN) för att inte ha fått ett paket levererat till företaget.
Hässleholm • Publicerad 19 oktober 2017 • Uppdaterad 25 november 2021

En företagare i kommunen anmäler Postnord till allmänna Reklamationsnänden (ARN) för att inte ha fått ett paket levererat till företaget.

Företagaren hade beställt varor från ett företag i Tyskland, varor som skulle användas för en annan kunds räkning. Men enligt företagaren ska Postnords leveransbil kört förbi lagret där företagaren stod och väntade på paketet. Istället fick denne hämta ut sitt paket på ett utlämningsställe dagen efter.

Annons

Enligt Postnord hade inte företagaren funnits på plats vid leveransadressen när paket var sagt att levereras.

Företagaren skriver nu i anmälan till ARN att man fick vidta andra åtgärder för att hjälpa sin kund, och dessutom arbeta natt för att bli klar med arbetet.

Nu vill företagaren ha kompensation med drygt 6 000 kronor, vilket inkluderar nattarbete, reskostnad och kostnad för övernattning i samband med arbetet.

Hans Bryngelson
Så här jobbar Norra Skåne med journalistik: uppgifter som publiceras ska vara korrekta och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.
Annons
Annons
Annons
Annons