Telefon sprack inte av sig själv

LÖNSBODA ARN, Allmänna reklamationsnämnden, tycker inte att företaget Save ska ersätta kunden för ett spräckt mobilglas och avslår därmed kundens krav.

Kunden, en kvinna från Lönsboda, vände sig till Allmänna reklamationsnämnden för att få ersättning för det spräckta glaset.

I sin begäran till nämnden skrev kvinnan att hon lät byta glaset på en Apple Iphone 6S till en kostnad av 1 690 kronor. Nästa morgon, knappt 12 timmar efter bytet hade glaset spruckit och bit glas trillat bort.
Hon kontaktade företaget som menade att kunden hade tappat telefonen, vilket kunden förnekade.

Kvinnan visade telefonen för företaget som hävdade att det var hennes fel att den hade gått sönder och att försäkringen därför inte täcker kostnaden eller ett nytt glas.
Företaget hävdar att det är helt uteslutet att glaset gått sönder av sig själv. De menar också att det är omöjligt att spänningar skulle vara orsaken.
Nämnden avslår därmed kvinnans krav till kostnadsfritt avhjälpande.

Dagens fråga

Har du någon gång slutat med ett beroende?

Loading ... Loading ...

Veckans ibladningar

×