En klassresa.

En klassresa startade för 8 månader sedan. Ett medvetet val åt fel håll. Från överklassen till de lägre klasserna.  Eller för att inte skapa för stor förvirring; Från den övre viktklassen 71 kg till den undre och per automatik lägre viktklassen 66 kg. Från mängder med Kött, sås och smör på mackan till ris, fisk och knäckebröd.

Idag fortsätter jag alltså min kostbeskrivning gällande min bantning från till OS-kvalet den 21-22 april.

Det är 21 dagar kvar och min lite hårdare diet startade för två veckor sedan.

Just nu befinner jag mig på Lidingö där svenska landslaget gör sitt sista läger innan OS-kvalen. Så jag tänkte för enkelhetens skull bara dra min kost för dagen rätt upp och ner. Inga krusiduller, inga konstigheter.

06:45: Uppstigning.

07:00 Frukost på ca 600 kcal. Frullen i detalj: http://www.nsk.se/brottarbloggen/2016/03/23/kostsamma-tider/

09:00 Träning

11:30 Lunch. Dagens lunch bestod av 150 gram koljefile samt 4 dl underbart ris. 3 deciliter bönsallad.

12:00: Rundar självklart av denna delikata lunch med en ljuvlig kopp kaffe, eller för att vara helt ärlig; 2 koppar.

14:45 Mellanmål, två lingongrova med skinka samt ett äpple.

16:00 Träning

18:00 Kvällsmat. 6 mellanstora potatisar samt 12o gram fisk.

20:30 Kvällsfika: en enkel och spartansk smörgås avnjutes med en kopp te.

22:00 Sängfösare: 150 gram kvarg med en perfekt mogen banan.

denna underbara smakupplevelse har jag valt att kalla ”Less is more” då såser, kryddor och efterätter är överskattat.

Just nu ligger jag på 70,5 kilo. 4,5 kilo kvar till 66. jag skall slipa bort 2 hekto om dagen på 21 dagar. Dock stämmer det inte riktigt då jag vill behålla så mycket energi jag kan så länge som möjligt för att orka träna kvalitativt. Så en mer korrekt vikt kurva ligger mer på 1,5 hekto per dag för att på det sista dygnet ta minst ett kilo i vätska.

_Y2A7870
En bild från december 2015. En glad kille på 73 kilo då.