Skånekortsuccé med försening
Så förklarar Ulrika Mebius, Skånetrafiken, den försening av leveranserna av internetbeställda Sommarkortet från Skånetrafiken som många drabbats av. Men hon lovar att ingen ska förlora pengar på uteblivet kort.
Hittills har 83 600 sommarkort sålts, varav drygt 25 000 via Skånetrafikens hemsida. Det är den stora mängden internetbeställda kort som gett kortdistributören problem. De har helt enkelt inte hunnit med att skicka ut inom utlovad tid, tre dagar. Nu har tiden tvingats förlängas till fem dagar.- Men nu är det inte många kunder kvar som väntar på sitt sommarkort, försäkrar Ulrikas Mebius.
Hon förklarar att Skånetrafikens kundservice gör allt för att kortköparna inte ska bli ekonomiskt lidande av de försenade korten.På kundservice uppmanar man resenärerna som inte fått sitt sommarkort i tid, men ändå vill åka med Skånetrafiken, att spara kvitton för resorna och sesan kontakta ett kundservice på telefon eller uppsöka ett kundcentra där man bor. (mer info på www.skanetrafiken.se)Målet för Skånetrafiken är att sälja 145 000 sommarkort.