Alla modeller i den nya A6-generationen är så kallade mildhybrider som gör det möjligt att vid låg belastning låta bilen gå på el. Foto: Pontus Lundahl/TT
Logga in eller köp Premium för att se hela bildspelet
Några manuella växellådor finns inte i modellprogrammet. De motorstarkare versionerna är försedda med en konventionell automat med åtta steg, medan det i vår testbil sitter en dubbelkopplingsväxellåda med sju steg. Pontus Lundahl/TT
Logga in eller köp Premium för att se hela bildspelet
Den fyrcylindriga dieseln känner vi igen från kusinerna inom VW-sfären. Fast Audi har monterat den i längsled i stället för på tvären. Pontus Lundahl/TT
Logga in eller köp Premium för att se hela bildspelet
Förarplatsen i Audi A6 känns igen från både nya A8 och Q8. Tre bild- och pekskärmar har ersatt nästan alla vanliga vred och knappar. Pontus Lundahl/TT
Logga in eller köp Premium för att se hela bildspelet
Ju högre siffra på bagageluckan, desto fler hästkrafter under huven. 40 TDI på bakluckan betyder att dieselmotorn rymmer 204 hästar. Pontus Lundahl/TT

Dyr modell som många väntat på

Motor Att kalla det för en snikversion av Audis nya storkombi vore förstås lite förmätet, men mycket billigare kommer du inte undan om du vill ha årets upplaga av A6 Avant. Och nog blir det en bästsäljare.

Redan prenumerant?
1 kr första månaden
Alla Premiumartiklar för 1 kr första månaden, därefter dras 99 kr per månad. Bindningstiden är aldrig mer än en månad. Säg upp när du vill.
Ingår i Norra Skåne Premium
  • NorraSkåne.se - Alla artiklar på NorraSkåne.se
  • Norra Skåne-kortet - Förmånliga erbjudanden varje månad
  • Nyhetsbrev - Senaste nytt direkt i din mejlkorg