Annons

Framtidens bilist – en prenumerant

Publicerad 17 februari 2019 • Uppdaterad 25 november 2021

Vi har gått från ägande till privatleasing i rekordfart. Nu står vi nog inför ännu en radikal svängning.

Annons

Det nya konceptet vänder sig först och främst till ”The Millennials”, benämningen på den nya generationen unga människor med en helt ny syn på konsumtion.

Företagets koncept innebär ett val mellan hybrid och ren elbil från ett smalt sortiment med endast sex varianter.

Alain Visser vill inte gå ut offentligt med månadskostnaden, men på frågan svarar han att kostnaden blir i nivå med Care by Volvo.

Företaget har påbörjat försäljningen av konceptet i Kina och sägs ha fått bra gensvar.

Annons

bild 1/2
Alain Visser. Foto: Thomas Johansson / TT
Foto: Christine Olsson / TT
Alain Visser. Foto: Thomas Johansson / TT
Foto: Christine Olsson / TT
Eyal Sharon Krafft/TT
Så här jobbar Norra Skåne med journalistik: uppgifter som publiceras ska vara korrekta och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.
Annons
Annons
Annons
Annons