Skördetid för lekfullt allvar
Nyheter Porsche 911 är sportbilen vars rötter går hela vägen tillbaka till den klassiska folkvagnsbubblan, med svansmotor och cylindrar i boxerformation. Men den helt nykonstruerade versionen har teknik som ska ta den in i 2020-talet. Bättre säkerhet och lägre förbrukning är två av pluspunkterna.
Publicerad 23 februari 2019 • Uppdaterad 24 november 2021
Det finns uppdrag som du inte kan säga nej till och som du vet kommer att bli en kvarnsten runt halsen.
Till en början finns bara två versioner: Carrera S med bakhjulsdrift och 4S med fyrhjulsdrift. Det är inte enkelt att känna någon skillnad så länge underlaget är torr asfalt, men i halka har fyrhjulsdrivaren naturligtvis ett försprång. Om det senare är värt 70 000 kronor extra måste varje köpare fråga sig.
Den interiöra inramningen är ändå klassisk med många designblinkningar till de gamla luftkylda 911-generationerna (1963–1998).
bild 1/16
Eric Lund/TT
Så här jobbar Norra Skåne med journalistik: uppgifter som publiceras ska vara korrekta och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.