Annons

City Gross vann prestigefullt pris

Hässleholm På ett år har City Gross lyckats hjälpa en liten lokal familjeföreteelse att bli en effektiv och nationell välgörenhetsorganisation med fokus på organdonation.
Hässleholm • Publicerad 17 april 2019 • Uppdaterad 24 november 2021

Tack vare kampanjen ”#väntainte” vann City Gross och Jontefonden tillsammans med Håkansson United och More PR i torsdags första pris i Gyllene Hjulet i klassen ”Årets Samhällsengagemang".

Annons

Här vann City Gross och Jontefondens kampanj #väntainte guld i klassen ”Årets Samhällsengagemang” i konkurrens med Loka, Swedbank, Svenska Fotbollförbundet, Friends, Livsmedelshandlarna och Stockholms Central.

Kampanjen #väntainte hade sin grund i att många är positiva till organdonation men att allt för få har registrerat sig i donationsregistret. Kampanjens syfte var att skapa opinion i frågan, att få fler att ta ställning och att fler drabbade familjer ska få hjälp.

Hans Bryngelson
Så här jobbar Norra Skåne med journalistik: uppgifter som publiceras ska vara korrekta och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.
Annons
Annons
Annons
Annons