Inget är som väntans tider

Jag hade för några veckor sedan en insändare i Norra Skåne, där jag klagade på dåliga cykelvägar. Jag fick då svar av Torsten Nilsson, ordförande i tekniska nämnden.
Torsten Nilsson tyckte då att jag inte skulle föra fram mina klagomål på insändarsidan, vilket jag har full rätt att göra, utan skulle skicka detta till tekniska förvaltningen.
Jag har vid flera tillfällen tidigare skickat felanmälningar till tekniska förvaltningen, men utan särskilt stor framgång. Jag har nu gjort ett nytt försök med detta och fyllt i synpunkter och klagomål på kommunens hemsida och det är då skickat till tekniska förvaltningen.

Detta gjorde jag för två veckor sedan och har inte fått något svar ännu. Jag har själv fått ett kvitto på meddelandet, så jag vet att det har skickats iväg till tekniska förvaltningen.
Vad jag förstår så skall dessa meddelande diarieföras, men eftersom kommunen och tydligen vissa tjänstemän, har enligt Frilagt problem med diarieföringen, så kanske mitt meddelande har försvunnit? Då är ju detta inte bra, milt uttryckt.
För en del år sedan var jag gruppledare i Folkets Väl och deltog då på flera möten med parlamentariska gruppen. Jag ställde vid ett tillfälle en fråga, om hur lång tid det skall ta, att få svar på ett meddelande, som man skickat till någon förvaltning inom kommunen.

Vid detta möte var då alla dåvarande kommunalråd på plats. Jag fick då till svar att det bör ta högst tre dagar att få ett svar. Ett svar kan vara att man har tagit emot meddelande och skall undersöka saken eller att man får ett direkt svar på sin fråga eller synpunkt. Det är dock knäpptyst från tekniska förvaltningen.
Jag har efter detta även skickat in ett annat meddelande till tekniska förvaltningen i en annan fråga. Detta gjorde jag förra helgen och väntar även här på ett svar.

Mikael Björklund, Folkets Väl

Dagens fråga

Använder du reflexer?

Loading ... Loading ...