Annons

Tre fokusområden nycklar för lyckad strategi

Osby • Publicerad 25 januari 2020 • Uppdaterad 24 november 2021

– För att få in fler på arbetsmarknaden måste det finnas kapacitet att ta emot dem som står långt bort ifrån den, säger Emma Frostensson. Sedan måste de som står utanför arbetsmarknaden förberedas för att komma in i arbetslivet.

Annons

[contentcards url="https://www.nsk.se/2020/01/25/nytt-jobbcenter-tar-form-i-osby/" one_line="true"]

Så där är tanken att språkutveckling ska ske på arbetsplatsen som ett komplement till SFI.

Under det tredje fokusområdet, marknadsföring, är det meningen att informera om vad det innebär att ha ett jobb. vilka jobb som finns med mera.

Petra Gummeson säger att hela processen måste ses över.

Annons

Susanne GäreSkicka e-post
Så här jobbar Norra Skåne med journalistik: uppgifter som publiceras ska vara korrekta och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.
Annons
Annons
Annons
Annons