Nike ser återhämtning i Asien
Publicerad 25 mars 2020 • Uppdaterad 25 november 2021
Amerikanska sportsko- och sportklädesjätten Nike ser en gradvis återhämtning på den asiatiska marknaden. Det uppger företagets vd John Donahoe i samband med att bolaget presenterade sin senaste delårsrapport.
– Trafiken är tillbaka. Konsumenter är tillbaka i butikerna. De använder ansiktsmasker men de är tillbaka i butikerna, säger han.
Rapporten visar samtidigt hur nettovinsten sjönk med 23 procent på årsbasis. Intäkterna steg däremot med fem procent där den kinesiska marknaden var undantaget efter 22 raka kvartal med tvåsiffriga intäkter.
TT
Så här jobbar Norra Skåne med journalistik: uppgifter som publiceras ska vara korrekta och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.