Annons

Telia svarar om sina fakturor

Publicerad 1 juni 2020 • Uppdaterad 24 november 2021

Vi har genomfört ändringen till månadsfakturering för några år sedan för våra kunder som tecknar nya abonnemang. För samtliga tjänster och abonnemang som tecknats innan vi genomförde förändringen för nya abonnemang pågår ett arbete att successivt flytta över även dem till månadsfakturering eftersom det inte har varit tekniskt möjligt för oss att ändra allt vid samma tidpunkt. Dessutom är det så att en del av våra kunder föredrar att få sin faktura varje månad istället för per kvartal -de känner att de har bättre koll på sin kostnad.

Vi kan som sagt tipsa om e-faktura, något som de allra flesta av våra kunder väljer idag. Då produceras ingen pappersfaktura som skickas postalt och avgiften försvinner. Om kunden har autogiro med e-faktura tas ingen avgift ut. Fakturaavgiften tas bara ut om kunden har autogiro med pappersfaktura. För support och guidning i hur våra kunder aktiverar detta rekommenderar vi dem gå inpå Mitt Telia där de får mer information om hur man beställer e-faktura eller autogiro. Alternativt att man kontaktar vår kundtjänst på telefon, chatt eller mail.

Annons

Inger Gunterberg

Telia Pressavdelning

Så här jobbar Norra Skåne med journalistik: uppgifter som publiceras ska vara korrekta och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.
Annons
Annons
Annons
Annons