Annons

Ökad försäljning för Clas Ohlson

Publicerad 14 augusti 2020 • Uppdaterad 24 november 2021
Dämpad kundtrafik i svenska storstadsbutiker, enligt Clas Ohlson. Arkivbild.
Dämpad kundtrafik i svenska storstadsbutiker, enligt Clas Ohlson. Arkivbild.Foto: Henrik Montgomery/TT

Detaljhandelskedjan Clas Ohlsons försäljning ökade med 1 procent till 733 miljoner kronor i juli. Organiskt var det en ökning med 6 procent.

Onlineförsäljningen i juli lyfte med 47 procent till 54 miljoner kronor, medan försäljningen i jämförbara enheter och i lokal valuta steg 8 procent.

Annons

"Totalt når vi en organisk försäljningsökning om 6 procent och en ökning online om 47 procent. Jag ser detta som ett kvitto på att vi har hittat rätt i vårt kommersiella erbjudande i relation till kundernas behov under sommaren", skriver Lotta Lyrå, vd för Clas Ohlson, i en kommentar.

Hon tillägger att även om läget förbättras är kundtrafiken dämpad, framförallt i centralt belägna butiker i storstäder i Sverige.

I Sverige sjönk Clas Ohlsons försäljning i juli med 1 procent till 325 miljoner kronor.

TT
Så här jobbar Norra Skåne med journalistik: uppgifter som publiceras ska vara korrekta och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.
Annons
Annons
Annons
Annons