Annons

Biden spenderar mest på reklam i valspurten

Publicerad 29 oktober 2020 • Uppdaterad 24 november 2021
Demokraternas presidentkandidat Joe Biden under ett framträdande i "Zoom med Oprah Winfrey" den 28 oktober.
Demokraternas presidentkandidat Joe Biden under ett framträdande i "Zoom med Oprah Winfrey" den 28 oktober.Foto: Andrew Harnik/AP/TT

Demokraternas Joe Biden spenderar betydligt mer på reklam än sin republikanske motståndare, visar en kartläggning från analysfirman Advertising Analytics.

I samtliga så kallade vågmästarstater, de delstater som i USA:s presidentval ofta byter preferenser, har Biden köpt reklamtid på tv för mer än dubbelt så mycket än president Donald Trump.

Biden har spenderat 54,1 miljoner dollar på reklamtid i vågmästarstaterna, att jämföra med Trumps 26,9 miljoner dollar, för valrörelsens sista åtta dagar.

TT
Så här jobbar Norra Skåne med journalistik: uppgifter som publiceras ska vara korrekta och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.
Annons
Annons
Annons
Annons