”Han borde ha fått svar direkt”
Hon berättar att så fort hon fick kännedom om att hans ansökan om sjukförsäkring aldrig hade skickats till Försäkringskassan skrev hon en avvikelserapport.
– Detta är en enskild händelse, som inte har någon koppling till vårt system. Det var den tjänstgörande läkaren som helt enkelt glömde att skicka iväg ansökan, förklarar Annelie Nilsson.
Hon förklarar att hon har tagit upp rutinen i läkargruppen att man alltid skriver anmälningar och ansökningar för patienter i direkt anslutning till mötet.
– Kan man inte göra det så bokar man in det i almanackan. Det får inte ske sådana här misstag, betonar hon.
Hon beklagar att hon inte svarade på Mikael Zaars fråga direkt om vilket försäkringsbolag som kliniken är knuten till.
– Han borde ha fått svar direkt.
Läkarens miss fördröjer handläggningen av Mikael Zaars ansökan, men det är inget som Capio Göingekliniken kan påskynda idag. Den administrativa proceduren ska ha sin gång