Annons

”Han borde ha fått svar direkt”

– Jag beklagar jättemycket det som Mikael Zaar har råkat ut för. Det är djupt beklagligt, säger Annelie Nilsson, verksamhetschef för Capio Göingekliniken.
Hässleholm • Publicerad 9 november 2020 • Uppdaterad 24 november 2021
Annelie Nilsson verksamhetschef på Capio Göingekliniken ger Mikael Zaar rätt i hans kritik. Nu har rutinerna skärpts så ingen mer glöms bort.
Annelie Nilsson verksamhetschef på Capio Göingekliniken ger Mikael Zaar rätt i hans kritik. Nu har rutinerna skärpts så ingen mer glöms bort.Foto: Sofia Åström

Hon berättar att så fort hon fick kännedom om att hans ansökan om sjukförsäkring aldrig hade skickats till Försäkringskassan skrev hon en avvikelserapport.

– Detta är en enskild händelse, som inte har någon koppling till vårt system. Det var den tjänstgörande läkaren som helt enkelt glömde att skicka iväg ansökan, förklarar Annelie Nilsson.

Annons

Hon förklarar att hon har tagit upp rutinen i läkargruppen att man alltid skriver anmälningar och ansökningar för patienter i direkt anslutning till mötet.

– Kan man inte göra det så bokar man in det i almanackan. Det får inte ske sådana här misstag, betonar hon.

Hon beklagar att hon inte svarade på Mikael Zaars fråga direkt om vilket försäkringsbolag som kliniken är knuten till.

– Han borde ha fått svar direkt.

Läkarens miss fördröjer handläggningen av Mikael Zaars ansökan, men det är inget som Capio Göingekliniken kan påskynda idag. Den administrativa proceduren ska ha sin gång

Stefan OlofsonSkicka e-post
Så här jobbar Norra Skåne med journalistik: uppgifter som publiceras ska vara korrekta och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.
Annons
Annons
Annons
Annons