Annons

Problemen med Swedbanks internetbank fortsätter

Publicerad 26 januari 2021 • Uppdaterad 25 november 2021
Swedbanks internetbank låg nere för andra dagen i rad. Arkivbild.
Swedbanks internetbank låg nere för andra dagen i rad. Arkivbild.Foto: Lars Pehrson/SvD/TT

Swedbanks internetbank låg nere under en stor del av måndagen. Störningarna, som påverkar internetbanken och appen, återkom på tisdagen och klockan 20 på kvällen var problemet fortfarande inte löst.

– De senaste uppgifterna är att vi fortfarande har vissa störningar. En del kunder kan logga in på internetbanken och appen, men tyvärr är det så att vissa andra inte kan göra det. Vi har högsta prioritet på att lösa den här situationen. Vi beklagar och ber våra kunder så hemskt mycket om ursäkt, säger presskommunikatören Ralf Bagner..

Annons

TT: Vet ni vad det beror på?

– Vi har en god överblick över situationen och problemet och vi jobbar till hundra procent på att lösa det just nu, säger Bagner.

Swedbank kan inte gå ut med exakta siffror på hur många kunder som är drabbade och inte heller finns besked om när problemen beräknas vara lösta.

TT
Så här jobbar Norra Skåne med journalistik: uppgifter som publiceras ska vara korrekta och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.
Annons
Annons
Annons
Annons