Annons
Hugo Boss återhämtar sig i Kina
Publicerad 5 maj 2021 • Uppdaterad 24 november 2021
Tyska modehuset Hugo Boss kan redovisa starka siffror från den kinesiska marknaden i takt med att återhämtningen efter coronapandemin blir alltmer tydlig.
Försäljningen närapå fördubblades under första kvartalet i Kina och företaget bedömer att även andra kvartalets resultat ska nå samma nivå. Däremot vill inte företaget kommentera den bojkott som man utsatts för i Kina precis som flera andra västerländska klädföretag, exempelvis H&M. Detta kopplat till kritik mot bomullstillverkningen i Xinjiang-provinsen.
Företagets totala försäljning föll dock under första kvartalet med tio procent till totalt 497 miljoner euro även om man redovisar en kraftigt ökad e-handel med 72 procent.
TT
Så här jobbar Norra Skåne med journalistik: uppgifter som publiceras ska vara korrekta och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.
Annons
Annons
Annons
Annons