ANNONS

Detta är en sponsrad artikel och inte skriven av tidningens journalister.

Native NSK

Kommer det sociala nätverket Clubhouse att trenda nästa år?

www.unibet.se

När du besöker appbutiken på din mobil och tittar på de många apparna för sociala medier, finns det många appar som du kan välja mellan. Men det verkar som att vissa har en förmåga att skapa nya trender och hamna i rampljuset av olika anledningar.

Det som ligger bakom detta är förändringar i hur människor socialiserar, och uppdateringar i olika gruppers sätt att socialisera. De skiftande trenderna plockas upp av olika sociala medieplattformar som har förändrat och uppdaterat gruppers sätt att interagera med varandra. Ett sådant exempel är appen Clubhouse.

Vad är Clubhouse?

The clubhouse är en social nätverksapp där människor kan chatta i realtid, dela sina berättelser, och använda sin röst för att samarbeta med varandra. Enkelt uttryckt är det en ljudchatt, som endast är öppen för inbjudna.

Personerna som går med i Clubhouse får delta i och lyssna på konversationerna. Målet med Clubhouse är att sammanföra människor och låta dem socialisera med varandra genom att utveckla starka vänskaper och relationer.

På ett sätt bygger den här appens popularitet på en fantastisk användarupplevelse. Vi kan förstå det här bättre när vi pratar om spelplattformar online och hur de har lyckats utifrån precis samma principer.

Clubhouse och casinospel - användarupplevelser

The clubhouse är en social medieapp där användarna kan skapa sina profiler. Du kan enkelt se de personer du följer och de som följer dig, och där finns virtuella chattrum som man vill delta i.

Det som skiljer den från de flesta applikationer är dock att den prioriterar användarupplevelsen och förhöjer designen i enlighet med det. Det här liknar väldigt mycket hur några av de populära spelen inom Live casino online fungerar. Designen är prydlig och enkel att följa, så varje spelare får en chans, och det är enkelt att hantera flikar. Ännu viktigare är att designen ger spelarna en känsla av att spela på ett riktigt casino.

Det här är samma princip som Clubhouse följer. Den frammanar schemalagda livechattar via en algoritm och visar dig den som du kan vara intresserad av att delta i. När du kommit in i chatten, märker du att du inte får prata förrän du “räcker upp handen” och värden godkänner din förfrågan om att delta i ljudchatten. Annars är det endast de talare som är värdar för chatten som får lov att prata. Nu har Clubhouse till och med särskilda rum där folk diskuterar spel, strategier och delar med sig av sina erfarenheter.

Du kan interagera med stjärnorna

När du går med i Clubhouse, får du chansen att vara med i de många konversationer som några kända stjärnor står som värdar för. Inte bara det, du kan också delta i deras konversationer om du vill, utan problem. Hittills verkar det vara en trygg plats där vanliga människor och stjärnor kan interagera med varandra.

Ett växande antal användare

Antalet användare på Clubhouse tycks öka hela tiden, och där finns många influencers, kändisar, entreprenörer och stjärnor, vilket kan visa sig väldigt fördelaktigt, i synnerhet för marknadsförare. Idag ser den ut att ha ungefär 600 000 användare, vilket kan visa sig extremt användbart för att marknadsföra varor och tjänster till en specifik publik.

Huvudbudskap

Med tanke på hur Clubhouse blir känt och växer, kommer det med all säkerhet inom en snar framtid betraktas som ett oundgängligt socialt nätverk inom marknadsföring på sociala medier, i konkurrens med många andra sociala nätverksappar.