Annons
Innehåll från FANHULTS

Bytte tvätteri och fick mer värde till en mindre peng

Rätt arbetsplagg till rätt person i rätt tid. Och allt sköter sig självt. För stålrörsspecialisten Johpomek är Fanhults helhetskoncept, ID-märkta arbetskläder och en praktisk hemsida guld värt.
Den här texten är en annons. Den är inte skriven av tidningens journalister.

Har du gått i skolan, varit på konferens eller ätit i en personalmatsal har du troligen suttit på en stol från familjeföretaget Johpomek i Osby. Sedan 1977 har man tillverkat miljontals kvalitetsmöbler för skola och offentlig miljö. Både under det egna varumärket EKV och åt andra företag.

– Stålrör är vår kärna och ingår i någon form i alla våra produkter. Vårt signum är kvalitet och en väldigt god service till alla våra kunder, säger Maria Rimborg Sahlin, ekonomichef hos Johpomek.

Företaget levererar såväl stora serier som mindre specialbeställningar. Legokunderna finns framför allt i södra Sverige och i många branscher med tyngdpunkt på möbelindustrin medan de egna EKV-möblerna säljs i hela Sverige och nu även i de nordiska grannländerna.

Man erbjuder också helhetslösningar efter kundens önskemål med allt ifrån konstruktion av produkt till färdigmonterad möbel klar för leverans till slutkunden.

Stålrör är kärnan och ingår i någon form i alla Johpomeks produkter.
Stålrör är kärnan och ingår i någon form i alla Johpomeks produkter.
”Det fungerar utan att vi behöver bry oss.”

Johpomek har drygt 50 anställda, var av 38 arbetar med rörbockning, svetsning, pulverlackering och montering i en modern automatiserad fabrik. Personalen behöver funktionella och tåliga arbetskläder och sedan ett par år tillbaka kommer plaggen från Fanhults i Älmhult.

Tidigare hyrde Johpomek av en annan leverantör. Plaggen tvättades och levererades med fasta intervaller oavsett årstid. Det fanns ingen flexibilitet.

– Det fungerade inte riktigt efter våra behov. Nu äger vi arbetskläderna och Fanhults sköter allt åt oss. Hämtning, tvätt, underhåll och leverans till rätt avdelning. Det fungerar utan att vi behöver bry oss, säger Maria Rimborg Sahlin.

Fanhults hemsida har Johpomek en egen webbshop där man snabbt och enkelt kan beställa nya plagg – byxor, tröjor, jackor och arbetsskor för olika årstider och behov. Eftersom alla plaggen är ID-märkta kan de följas i systemet och man kan styra hur ofta de tvättas och lagas. Är något slitet eller trasigt läggs en liten anteckning via hemsidan eller Fanhults smarta företagsapp, så är det fixat vid nästa leverans.

– Nu har vi dessutom kunnat lägga till entrémattor. Och även det sköter sig självt utan att vi behöver tänka på det. Plötsligt ligger det en helt ny fin matta.

Om man värnar om kvalitet, goda relationer och lokala leverantörer, då ska man välja en samarbetspartner som Fanhults, menar Maria Rimborg Sahlin.

– Vi uppskattar deras helhetskoncept, den praktiska hemsidan och viljan att alltid lösa våra specifika behov. Dessutom får vi mer värde till en mindre peng jämfört med tidigare. Det är svårt att inte gilla det.

”Alla våra plagg är personmärkta.”

Rätt byxa till rätt gubbe i rätt tid. Det är något av Fanhults motto och det är numera möjligt tack vare flera decenniers konsekvent satsning på teknikutveckling och digitalisering.

– Alla våra plagg är personmärkta. Vi kan dokumentera hela kedjan från hämtning till leverans och verifiera att vi gör rätt, säger Patrik Svensson VD för Fanhults.

– Vi vill vara en komplett textilpartner som erbjuder hög service till alla våra kunder såväl nya som gamla. Och vi tillför hela tiden nya tjänster och mer värde. Det finns alltid något som kan utvecklas för att lösa våra kunders behov. Det är roligt!

Läs mer om Fanhults och Johpomek här.

Denna text är en annons producerad av Gota Media Brand Studio och inte av redaktionen. Vill du veta mer om hur vi arbetar med denna typ av material får du gärna kontakta oss på native@gotamedia.se