Annons
The New York Times köper viral hjärngympa
Nöje • Publicerad 1 februari 2022
Den amerikanska morgontidningen The New York Times köper det populära pusselspelet "Wordle", skriver nyhetsbyrån AP.
Gratisspelet som går ut på att lista ut ett engelskt ord på fem bokstäver med högst sex gissningar har på kort tid fått stor spridning sedan det lanserades av en mjukvaruingenjör i New York i höstas. Spelet lockar miljontals spelare varje dag, enligt The New York Times egna uppgifter.
"Wordle" ska vara gratis även i fortsättningen, men nu som en del av New York Times utbud av hjärngympa på nätet. Tidningen ska ha köpt rättigheterna till spelet för ett mångmiljonbelopp, trots att likadana spel som "Mastermind", "Jotto" och "Lingo" redan har funnits i olika varianter i flera decennier.
TT
Så här jobbar Norra Skåne med journalistik: uppgifter som publiceras ska vara korrekta och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.
Annons
Annons
Annons
Annons