Annons

Festen som kom av sig – bokades aldrig

HÄSSLEHOLM Frågetecken om ersättning för sålda biljetter.
Hässleholm • Publicerad 26 september 2016 • Uppdaterad 24 november 2021

På Tickster kände de på fredagen inte till att de ansvariga hade dragit sig ur arrangemanget i Hässleholm redan under onsdagen då de återtagit sin ansökan om alkoholtillstånd.

Inte heller under måndagen hade Tickster fått några besked från arrangörerna.

Annons

Sonja Arvidsson, Ticksters kundtjänst, säger att de inte ens har lyckats att få kontakt med arrangörerna.

– Vi har ingen information om vad som har hänt, men säljer inte fler biljetter.

– För det första vill vi ha besked från ansvariga om att det är inställt och det ligger också på arrangören att besluta om återbetalning av köpta biljetter.

Någon plats vid Hässleholmsgården för festligheterna var inte bokad, trots att fritidskontoret tog kontakt med bolaget och frågade om de inte skulle boka plats.

Enligt fritidskontoret är den naturliga gången att de som vill ha plats själva tar kontakt.

Fritidschef Stefan Larsson, är förvånad.

– Vi skickade information och berättade att det fanns plats vid Hässleholmsgården de aktuella dagarna i oktober, men hörde inget från arrangören. Lite märkligt, tyckte vi.

På eventets Facebooksida ”Oktoberfesten i Hässleholm” blev man även under måndagen hänvisad vidare till Tickster, vars sida var nerstängd.

Det var i förra veckan som Norra Skåne kunde berätta att de tyska arrangörerna Sebastian och Roman Bauer med företaget ”Seven Valley Sweden AB” hade bestämt sig för att ställa in festen i Hässleholm.

Trots den inställda festen fortsatte biljettförsäljningen till festen i Hässleholm som om inget hade hänt, vilket orsakade en storm på Facebook.

Annons

Norra Skåne har inte heller lyckats att få kontakt med ansvariga för den nu inställda festen.

Maja Ögren Andersson

Maja Ögren AnderssonSkicka e-post
Så här jobbar Norra Skåne med journalistik: uppgifter som publiceras ska vara korrekta och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.
Annons
Annons
Annons
Annons