Annons

Utebion drog 1 400 besökare under tre dagar

Hässleholm • Publicerad 6 augusti 2018 • Uppdaterad 13 december 2021
Solsidan lockade flest besökare.  Foto: Robert Rolf
Solsidan lockade flest besökare. Foto: Robert Rolf

Att göra Hässleholm till en attraktiv stad står högt på agendan för Hässleholm kultur och förutom att söka statsbidrag för att kunna erbjuda skollediga barn och ungdomar meningsfulla aktiviteter under lovet har kulturchef Anders Rosengren sökt sponsorbidrag för att bekosta ytterligare arrangemang för allmänheten.

– Vi har sex sponsorer och har fått in 400 000 kronor totalt. Bion kostade närmare 100 000 kronor. Vi ville kunna erbjuda mer än en film och lade dem därför tre dagar i följd för att få ut mer för pengarna. Att det sedan blev så fint väder är bara tur, säger Veronica Lundblad Jönsson, projektledare på kulturförvaltingen.

Onsdagens visning av Dirty Dancing lockade drygt 500 personer till torget, på torsdagen kom ännu fler för att titta på Solsidan och fredagskvällens avslutande Game Night med 400 besökare. Solsidan var den film som enligt arrangörerna lockade flest besökare till Stortorget. Totalt kom det 1 400 besökare till utomhusbion under tre dagar.

Pernilla EkdahlSkicka e-post
Så här jobbar Norra Skåne med journalistik: uppgifter som publiceras ska vara korrekta och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.
Annons
Annons
Annons
Annons