Annons
Tejpjättens vårdprodukter gav intäktslyft
Publicerad 27 oktober 2020 • Uppdaterad 25 november 2021
Industrikonglomeratet 3M, känt för bland annat papperslappar under varumärket Post-It och tejp, ökade intäkterna med 4,5 procent under tredje kvartalet, jämfört med motsvarande period i fjol. Ett lyft i efterfrågan efter koncernens hälsovårdsprodukter under pandemin ligger bakom utvecklingen.
Försäljningen steg till 8,35 miljarder dollar, motsvarande runt 73 miljarder kronor, under kvartalet, jämfört med samma period i fjol.
Nettovinsten sjönk dock till 1,4 miljarder dollar, motsvarande runt 12 miljarder kronor, från 1,58 miljarder dollar ett år tidigare.
TT
Så här jobbar Norra Skåne med journalistik: uppgifter som publiceras ska vara korrekta och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.
Annons
Annons
Annons
Annons